Education /

agathahoeve

Zorgboerderij de Agathahoeve

Omschrijving

De Agathahoeve is een kinderboerderij voor kinderen uit de gemeente Westvoorne. Het ligt in de duinen van Oostvoorne en biedt alles wat een kinderboerderij moet hebben: veel dieren, veel natuur, de mogelijkheid voor kindermiddagen en natuur- en milieu educatie vanuit scholen.

Het is opgezet als vorm van dagbesteding voor de bewoners van het naastgelegen Agathahuis én voor mensen met een verstandelijke handicap die ergens anders wonen. Al deze mensen zijn dagelijks actief op de kinderboerderij en worden hierbij ondersteund door vaste begeleiders.
Er wordt gewerkt in o.a. de cadeauwinkel, de lunchroom en natuurlijk in en rondom de kinderboerderij.

De Agathahoeve is een AWBZ-voorziening; de begeleiding van de cliënten en een deel van de organisatiekosten worden daaruit betaald. Dit is niet voldoende om de gehele kinderboerderij te laten bestaan en de Agathahoeve is daarom ook sterk afhankelijk van donateurs, sponsoring of mensen die een dier willen adopteren. Daarnaast zijn er dagelijks veel mensen actief als vrijwilliger.

Stichting Opstap & de Agathahoeve

Via Petra Uylen kwam Stichting Opstap in contact met deze organisatie. Het draaiende houden van een kinderboerderij kost veel geld; denkt u alleen al eens aan de kilo’s voer die er dagelijks doorheen gaan. Wij wilden als stichting hier graag aan bijdragen.

Wat wij doen:

• Stichting Opstap maakt jaarlijks een vast bedrag over om de Agathahoeve te ondersteunen
    in het dagelijks proces van het onderhouden van een kinderboerderij.

Doel

• een vorm van dagbesteding creëren voor mensen met een lichamelijke/geestelijke beperking
  • een natuur- en milieueducatie project zijn vanuit scholengemeenschappen

Recente ontwikkelingen

IMG_20180310_0002-page-001

In de krant

26-03-2018

Hulpverleners

petra-uylen

" Help ons stappen te zetten in dit project "

Wat u kunt doen

U kunt ten alle tijde een donatie naar ons overmaken, dan zorgen wij ervoor dat deze rechtstreeks bij de Agathahoeve terecht komt. U kunt ook:

• donateur worden
  • een gift schenken
  • sponsoring via uw bedrijf
  • een sponsoractie houden
  • een dier adopteren

Voor meer informatie verwijzen wij u graag naar de website van de Agathahoeve.

Bankrekening

• Rabobank Lichtenvoorde, Nederland