Empowerment /

Micro krediet programma vrouwen – Zambia

Omschrijving

In samenwerking met Orange Babies

Angela Malik is de oprichtster van het Kondwa Day Care Center, een dagverblijf voor 100 weeskinderen, het Seko Huis waar tien meisjes wonen en Pa Kachele basisschool.

Zij is een echte moeder van de community in hart en nieren en wil niets liever dan de kinderen en volwassenen/ouderen van haar gemeenschap hoop geven en een kans op een duurzaam leven.

Stichting Opstap & Micro Krediet Programma

René kwam via Orange Babies in contact met Angela. Hij is een groot voorstander van micro kredieten, om op deze manier mensen te helpen om zich uiteindelijk zelf te kunnen onderhouden. In samenwerking met Orange Babies zijn Angela en Sister Marie O’Brian geselecteerd om een micro krediet programma op te zetten binnen hun community. Uiteindelijk zijn er zes vrouwen geselecteerd die de opdracht kregen een business plan te schrijven als opzet voor hun eigen onderneminkje. Het startkapitaal voor deze bedrijfjes wordt gefinancierd door Stichting Opstap.

Wat wij doen:

• Vrouwen in Zambia helpen een eigen bedrijfje op te zetten

Doel

• Zorgen dat de bedrijfjes winst maken om zodoende de leningen terug te betalen en weer nieuwe onderneminkjes op te starten

Hulpverleners

rene-hartman

" Help ons stappen te zetten in dit project "