Bezoek aan Ghana – Courage

Van 18 t/m 26 oktober heeft René namens Stichting Opstap wederom een bezoek gebracht aan Ghana, samen met Ghana collega Hans Siebering.

Daar hebben zij ook met Courage gesproken, een man die zij in het verleden geholpen hebben met het sponsoren van een auto, zodat hij zijn eigen taxi bedrijf kon beginnen. Dit projectje heeft vele opstart problemen gekend en is tot heden niet erg succesvol. Daarom is hij daarnaast ook leraar Science en ICT op een junior high school. Een erg arme school met 480 leerlingen, verdeeld over een aantal gebouwen op een groot terrein. Het ICT lokaal waar Courage werkzaam is heeft geen enkele computer, daarom tekent hij het toetsenbord op het schoolbord en leert de kinderen zo de basisbegrippen. Een goede, tweedehands computer kost volgens Courage rond de 200 cedi’s (zon €50,-). René doet namens een Opstap een donatie aan Courage van 250 cedi’s zodat hij tenminste één computer kan kopen en deze kan gebruiken voor zijn lessen.

Home / Projecten /