Empowerment /

Heal project: wezen en kwetsbare kinderen – Zambia

Omschrijving

Heal Project, Lusaka

Het Heal Project in Lusaka, Zambia wordt gerund door Jeannie Mulenga. Jeannie is zelf hiv positief en werd na de dood van haar man verstoten door zijn familie toen ze zelf erg ziek werd. Met behulp van dr. Helen Ayles die haar de juiste medicatie voorschreef knapte zij op en besloot dat zij ook graag andere mensen, en voornamelijk kinderen, met hiv wilde helpen.
Jeannie biedt nu al een aantal jaar dagelijks zorg en een thuis aan zon veertig hulpbehoevende kinderen waarvan de meesten ook hiv-positief zijn. Door de jaren heen is er o.a. een grote kippenren opgezet, een groentetuin en is er voor de jongens een apart onderkomen gebouwd.

Overdag gaan de meeste kinderen naar school en thuis wonen en fungeren ze allen als één grote familie. Ieder heeft zijn/haar taak en zo wordt er gezamenlijk schoongemaakt, gekookt, voor de kippen gezorgd en passen de oudere kinderen weer op de jongere.

Wat wij doen:

• Financieel en mentaal ondersteuning bieden aan Jeannie d.m.v. donaties, jaarlijkse bezoeken en regelmatige telefoongesprekken. Daarnaast hebben wij lokaal een zeer betrouwbare supervisor die fungeert als brug gezien de fysieke afstand.

Doel

• Wezen en kwetsbare kinderen een liefdevol en stabiel thuis bieden en ze voorzien van eten, drinken en zorgen dat ze naar school gaan.
  • Jeannie ondersteunen in haar dagelijkse zorg voor dertig kinderen, zowel financieel als mentaal.
  • Begeleiding en advisering in onderhoud van het huis
  • Meer zelfredzaamheid aan het project bieden door o.a. uitbreiden van het kippenproject

Hulpverleners

rene-hartman

" Help ons stappen te zetten in dit project "

Wat u kunt doen

Aan aandacht en liefde voor de kinderen is geen gebrek. Elke keer weer zien wij hoe liefdevol Jeannie met haar kinderen omgaat en hoe deze samengestelde familie voor elkaar zorgt.
Dit project is volledig afhankelijk van donaties en ontvangt geen financiële steun vanuit de Zambiaanse overheid.
Grote kostenposten blijven voeding en daarnaast is onderhoud ook geen overbodige luxe.
Uw financiële bijdrage is dan ook meer dan welkom!

Bankrekening

• Rabobank Lichtenvoorde, Nederland