Animal welfare /

11731651_943478839032174_724096137286778510_o

Mbwa wa Africa (Dogs of Africa) – Tanzania

Omschrijving

Mbwa wa Africa (Dogs of Africa) Animal Rescue,  is een non-profit foundation opgericht in 2013 door Sandra Kliegelhoefer en Jens Fissenebert. Zij zagen met eigen ogen de hoeveelheid straathonden in Tanzania en de afschuwelijke levensomstandigheden waarin zij zich bevinden. Naast de vele zwerfhonden worden sommige honden door mensen als waakhond gehouden. Door onwetendheid en onverschilligheid worden deze dieren vaak erg slecht behandeld en niet verzorgd.
Mbwa wa Africa streeft naar het verbeteren van de leefsituatie van (straat) honden in Tanzania, zwerfhonden te rehabiliteren en een goed tehuis te vinden voor de honden die zijn opgevangen. Daarnaast verstrekt zij educatie en creërt ze bewustzijn onder (lokale) mensen over het welzijn en de verzorging van (zwerf) honden.

Stichting Opstap & Mbwa wa Africa

Tijdens haar verblijf in Tanzania kwam Evelien via een goede vriendin in aanraking met dit prachtige project en de mensen die het hebben opgericht. Zij was danig onder de indruk van het Mbwa wa Africa project en met hoeveel passie Jens en Sandra het leiden.Omdat Evelien al enige tijd in Tanzania werkzaam was, zag zij met eigen ogen hoeveel zwerfhonden er waren en het erbarmelijke leven dat deze dieren leiden. Het Mbwa wa Africa project is dan ook meer dan nodig en het is prachtig om te zien dat deze dieren hier een tweede kans krijgen.

Wat wij doen:

• Bijdragen aan het realiseren van een mobiele kliniek

Doel

• Meer honden steriliseren en de nodige zorg bieden door een mobiele kliniek te realiseren
  • Een goed thuis voor de honden vinden
  • Bewustwording creëren onder de lokale gemeenschap omtrent dieren welzijn d.m.v. onder andere campagnes op scholen

Hulpverleners

evelien-hartman

" Help ons stappen te zetten in dit project "

Wat u kunt doen

Mbwa wa Africa werkt uitsluitend met vrijwilligers en is geheel afhankelijk van donaties. Met uw steun worden o.a. transportkosten, dierenartskosten en medicatie vergoed. Ook kunt u deelnemen aan het Sponsor-een-Hond programma waarbij u een hond kunt adopteren tijdens zijn verblijf bij MWA.
Ook kunt u vrijwilligerswerk doen of een hond adopteren. Voor meer informatie verwijzen wij u graag naar de website van Mbwa wa Africa.

Doneerformulier